Ključni kazalniki uspešnosti (KPI) so specifični in merljivi kazalniki uspešnosti v podjetju. Omogočajo bistvene vpoglede v poslovanje in izpostavljajo priložnosti za še večji uspeh.
Brez ključnih kazalnikov uspešnosti se veliko majhnih podjetij ujame v past, ko začnejo reševati posamezne težave, namesto da bi poskušali razumeti glavne vzroke zanje. Enako velja pri ocenjevanju uspešnosti; odzivajo se na priložnostni način, pri čemer poskušajo ponoviti pozitivne rezultate in preprečiti ponovitev negativnih brez jasne slike o ključnih dejavnikih, ki so razlog za te rezultate.
Ključni kazalniki uspešnosti (KPI)
Ko začnete uporabljati in spremljati kazalnike KPI, lahko ugotovite, katere ovire vam preprečujejo izpolnjevanje poslovnih ciljev in katere so možne izboljšave vaše ordinacije. Pomagajo vam prikazati jasno sliko o spremenljivkah, ki vplivajo na vaš uspeh. Specifične ključne kazalnike uspešnosti navadno določijo glavne interesne skupine organizacije, v primeru učinkovite uporabe pa služijo kot kompas za usmerjanje strategije z namenom doseganja ciljev. Ena od najbolj zgovornih metrik za očesne strokovnjake je prihodek na očesni pregled.
Prihodek na očesni pregled
Primerjava prihodkov na očesni pregled glede na nacionalno merilo, po katerem trenutno povprečje znaša 306 USD (438 SGD) na celoten očesni pregled,1 vam lahko pomaga ugotoviti, ali morate vrtati globlje v spremenljivke in postopke, ki podpirajo ta prihodek, vključno z vrstami leč in okvirjev za očala, kontaktnimi lečami, ki jih uporabljate, cenami za pregled in učinkovitostjo prodaje zaposlenih.
Prihodek glede na opravljeno delo v eni uri (človek-ura)
Še en dragocen kazalnik KPI je bruto prihodek glede na delo, ki ga zaposleni opravijo v eni uri (človek-ura), izračuna pa se z deljenjem vašega bruto prihodka v določenem časovnem obdobju s skupnim številom opravljenih ur nelaboratorijskega osebja v istem času. Rezultat bo pokazal, kateri so najboljši izvajalci in kakšna je uspešnost osebja pri pacientih, lažje pa boste določili tudi optimalno število zaposlenih.
Doslednost in uporaba
Če želite izkoristiti moč ključnih kazalnikov uspešnosti, jih uporabljajte dosledno in poskrbite, da z ugotovitvami vedno seznanite osebje, povejte pa tudi, kako te ugotovitve vodijo do ciljev in strategij. Občasno merjenje stanja ne bo prav dosti pripomoglo k temu, kako vi (ali vaši zaposleni) razumete stanje poslovanja. Podobno pa bodo vsa dejanja nesmiselna, če vanje ne boste vključili ključnih kazalnikov uspešnosti. Če pa ključne kazalnike uspešnosti dosledno uporabljate in vključujete v strategijo, lahko postanejo pronicljiva orodja, ki določijo pričakovanja učinkovitosti, oblikujejo preglednost in zagotavljajo, da vi in vaša ekipa sodelujete na poti proti skupnim ciljem.
1 Management & Business Academy for Eye Care Professionals. Key metrics: assessing optometric practice performance. Practice Advancement Associates, sponsored by Essilor. 2015. Na voljo na spletni strani: http://ecpu.com/media/wysiwyg/docs/paa_keymetrics_0415.pdf. Dostop: 5. julija 2016.